Kantoormeubilair en hygiene een paar handige tips

1. Haal één keer per week een schoonmaakdoekje over het bureau

Zorg dat u iedere week even snel een doekje over het bureau haalt. U raakt het bureau iedere dag meerdere keren aan, dus is het belangrijk dat deze zo veel mogelijk bacterievrij wordt gehouden. Bacteriën kunnen zich niet erg snel verspreiden, dus u hoeft niet bang te zijn dat zij in één keer uw hele bureau infecteren. Toch is het belangrijk om de bacteriebroedplaats regelmatig schoon te maken.

Gebruik bij deze schoonmaak altijd een goed schoonmaakmiddel, het liefst met extra stoffen die bacteriën tegengaan. Zo geniet u niet alleen direct na de schoonmaak van een schoon bureau, maar kunt u ook de komende dagen van een bacterievrij en schoon bureau genieten.

Maak het doekje na de schoonmaak ook goed schoon, zodat de bacteriën zich niet verder kunnen verspreiden via het doekje. Dit voorkomt dat u een week later een doekje vol met bacteriën over uw bureau haalt.

2. Stofzuig uw bureaustoel

De stof op uw bureaustoel kan vuil opnemen. Zo hangt er veel stof rond op kantoor, en dit wilt u liever niet de gehele dag op uw bureaustoel hebben. U kunt het zitvlak van de bureaustoel schoon slaan met een stok, maar het is effectiever om er snel met een stofzuiger overheen te gaan. Zo zuigt u al het vuil op en heeft u direct een schone bureaustoel.

Wees voorzichtig met bepaalde soorten stof. U wilt leer bijvoorbeeld niet beschadigen, dus zorg dat de stofzuigmond niet te dicht op de stof zit. Dit kan strepen veroorzaken, waardoor de uitstraling en kwaliteit van de bureaustoel flink achteruitgaan.

3. Vervang de vuilniszak in de prullenbak

De vuilniszak in uw prullenbak is na een week niet meer schoon. Deze kan op een gegeven moment gaan stinken, dus is het handig om deze elke week te vervangen. Op deze manier krijgen de bacteriën die op de weggegooide spullen zitten geen kans om zich verder te verspreiden. Daarbij is het ook gemakkelijk om de vuilniszak te vervangen, want dit kost ongeveer een halve minuut werk.

Gooi ook geen etenswaren in uw prullenbak. Voeding gaat al snel stinken en kan daardoor vliegjes en andere beestjes aantrekken. Deze kunt u daarom beter in de algemene prullenbak van het kantoor gooien.

4. Maak er een wekelijkse routine van

Hygiëne is niet iets wat u vandaag doet en dan voor de rest van het jaar klaar mee bent. Zorg dat de wekelijkse schoonmaak van het kantoormeubilair een standaard onderdeel van uw werkweek wordt. Zet dit bijvoorbeeld voor iedere vrijdagmiddag op de agenda, zodat u hier een structuur in kunt aanbrengen. Dit vergroot de hygiëne van uw werkplek aanzienlijk en helpt voorkomen dat u op kantoor ziek kunt worden.

Bel mij!

Een van onze collega’s gaat u proberen zo snel mogelijk te contacteren!
(Circa 15 minuten wachttijd)

Algemeen

Extra

Klantenservice

ABCKantoormeubelen © All Rights Reserved

Model- en prijswijzigingen op kantoormeubels voorbehouden. Alle prijzen van kantoormeubilair op deze site zijn exclusief BTW tenzij anders vermeld. Op alle verkoop via ABC Kantoormeubelen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.