TOON FILTERS

Geselecteerde Filters

Prijs

Soort product

Bladkleur

Hoogte

Breedte

Diepte

Materiaal

Als eerste contactpunt moet de receptie de identiteit van uw onderneming weerspiegelen. Maak een keuze uit ons uitgebreide aanbod kantoormeubilair met receptiemeubelen zoals ontvangstbalies, receptiestoelen en banken, sofa’s en salontafels en creëer een omgeving die past bij het imago van uw bedrijf.
It seems we can't find what you're looking for.

Bel mij!

Een van onze collega’s gaat u proberen zo snel mogelijk te contacteren!
(Circa 15 minuten wachttijd)

Algemeen

Extra

Klantenservice

De ontvangstbalie

Bij de ontvangstbalie, receptiebalie of inschrijfbalie ligt de nadruk op het mondelinge contact met de klant en het verrichten van administratieve werkzaamheden. Vaak is het bedienen van de telefooncentrale een van de bijkomende taken van deze baliemedewerker. Representativiteit is belangrijk omdat de ontvangstbalie meestal het eerste contact is van de bezoeker met het bedrijf. De eerste indruk is bepalend. Daarom treft u hier onze uitgebreide collectie receptiebalies. De balie is belangrijk voor elk bedrijf, en daarom ook online te koop bij ABC kantoormeubelen. Verkrijgbaar in verschillende kleuren, er zit altijd een kleur die bij uw bedrijf past! Het gezicht van ieder bedrijf: de ontvangstbalie. Een balie is in feite een multifunctionele werkplek. Bezoekers kunnen zich aan de balie melden, zoals bijvoorbeeld in een praktijk of sportclub. Het geeft de bezoeker de mogelijkheid om naar informatie te vragen. Anderzijds biedt een receptiebalie ruimte om bepaalde (administratieve) werkzaamheden uit te voeren. Zodoende moet een balie een fijne werkomgeving creëren maar tegelijkertijd ook de mogelijkheid tot een warm welkom bieden.

Functies en Ontwerp van een Ontvangstbalie

1. Functionaliteit en Ergonomie

  • Een receptiebalie moet functioneel zijn voor de medewerkers die er werken. Dit omvat voldoende ruimte voor computers, telefooncentrales, en andere essentiële kantoorapparatuur. Ergonomie is ook belangrijk, aangezien medewerkers vaak lange uren aan de balie doorbrengen.

2. Representativiteit en Esthetiek

  • De balie moet een weerspiegeling zijn van het merk en de waarden van het bedrijf. Dit kan bereikt worden door de keuze van materialen, kleuren, en design die passen bij de huisstijl en interieur van het bedrijf.

3. Multifunctionaliteit

  • Moderne ontvangstbalies zijn vaak multifunctioneel en bieden ruimte voor zowel ontvangst- als administratieve taken. Dit kan inclusief opbergruimte zijn voor administratieve materialen en een comfortabele wachtruimte voor bezoekers.

4. Toegankelijkheid

  • Ontvangstruimtes moeten toegankelijk zijn voor iedereen, inclusief mensen met beperkte mobiliteit. De balie moet dus ontworpen zijn met functies zoals een lager gedeelte waar rolstoelgebruikers comfortabel kunnen communiceren met het personeel.

Keuze en Aanschaf van een Ontvangstbalie

1. Afmetingen en Schaal

  • De grootte van de balie moet passend zijn voor de ruimte zonder overweldigend te zijn. Zorg voor voldoende ruimte voor zowel de medewerkers achter de balie als de bezoekers ervoor.

2. Materiaalkeuze

  • Kies materialen die duurzaam, makkelijk te onderhouden, en representatief zijn. Materialen zoals hout, metaal, glas, of een combinatie daarvan kunnen worden overwogen afhankelijk van de gewenste uitstraling.

3. Kleur en Ontwerp

  • Kies een kleur die overeenkomt met het bedrijfslogo of de interieurkleuren van uw bedrijf. Het ontwerp moet zowel modern als tijdloos zijn om de veranderende trends te kunnen weerstaan.

4. Aangepaste Opties

  • Overweeg op maat gemaakte oplossingen als geen standaardproducten aan uw behoeften voldoen. Veel fabrikanten bieden aanpasbare afmetingen, materialen, en configuraties.

5. Budget

  • Bepaal een budget voor de ontvangstbalie die reflecteert op het belang van de investering, maar zorg ervoor dat de kosten niet ten koste gaan van andere essentiële kantoormeubilair en -uitrusting.

ABCKantoormeubelen © All Rights Reserved

Model- en prijswijzigingen op kantoormeubels voorbehouden. Alle prijzen van kantoormeubilair op deze site zijn exclusief BTW tenzij anders vermeld. Op alle verkoop via ABC Kantoormeubelen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.